2013. 02. 18.

Az ültetés és a csírák (2-14.nap)

Mivel igen sok magot szereztem be, lásd előző cikk (1.rész), ezért örömmel fogadtam sógoromtól (Pierre Garden) a 11x16 helyes, tehát 176 lukú szaporítótálcát.
A tálcával az első félelmem az volt, hogy a már kibújt magokat nem fogom tudni átrakni a „fényes” helyre. Nem akartam pár az első lépésnél 197db minicserepet külön-külön kezelni, pláne úgy hogy nem sejthettem mennyi fog kicsírázni belőlük.
Ne szaladjunk előre. Virágföldből volt még egy nagy zsák bontatlan pálmaföldem (pálmák és egyéb levéldísznövényekhez) amiben a nitrogénből van bőségesen, legalábbis több, mint az általános virágföldben. Gondoltam csak jó lesz, bár jobban utánajárhattam volna, mit is javasolnak a többiek.


Az egy napja vattában ázó magokat a föld betöltése után 3-5mm mélyen elhelyeztem a szaporítóba. Mivel több nap mint kolbász, azaz mag, ezért egyes helyekbe két mag is került. Túl voltam már a magok eldugdosásának a felén amikor rájöttem, hogy az ujjaim használata helyett valami kis mini dugványozót célszerűbb lenne használni, így a lukakba csak elegendő lenne beleejteni a magot és betemet és kész... Na igen, városi gyerek... Végül egy a szokásosnál vastagabb ceruza szolgált eszközként. A magok behelyezése után következett a belocsolás (esővízzel), folpackal történő letakarás, majd vissza a fűtőtestre az egészet.




A beáztatástól számított 5.napon már látni lehetett az első csírákat (annuum fajok).
A 7. napon raktam át az ablakba a cuccost, innen van fotóm is, ahol jól látható hogy az elsőnek kibújt növénykezdemények picit megnyúltak.
Még egy nap telt bele míg beszereztem a mesterséges világítást, mivel lakásunkba szinte sose süt be a nap sajnos.
A világításnál az olcsóságra törekedtem, és mivel a terv az, hogy előbb vagy utóbb ki fognak kerülni a szabadba csak a virágzás előtti szakaszra kell koncentrálnom.
Sok segítséget nyújtott az egykalapalatt.info oldal, ami ugyan nem kimondottan paprika, de egy hasonlóan napfénykedvelő ám nem éppen legális növény termesztéséhez ad tanácsokat :D

Szóval a világításnál a fénycsöves (neon) megoldásra tettem a voksom. Utánajártam használtan mennyibe kerülnek a dolgok, végül az armatúrát használtan, a csöveket újonnan vettem.
A szaporító és a polc méreteiből adódóan a 4db 60cm-es (18W-os) fénycsöves, tükrös armatúrát szerezem, szép állapotban, 3000 Ft-ért, G8-as foglalattal, amibe 865-ös osram csöveket vettem, darabját 620Ft-ért. Az armatúrát amúgy coolwhite csövekkel adták, de ezek ugye 4100K színhőmérségletűek, amik a növények ebben a fejlődési szakaszában nem kielégítőek, ezért cseréltem le ezeket egyből a 6500K-s csövekre.
Készítettem is egy összehasonlító képet (egyező beállításokkal), ahol a két különböző cső fényei láthatóak.

A növényeket 2 naponta locsolom (esővízzel), a lámpák azért adnak le hőt, a 16h-s világítási periódus végére 25-26C fokra emelkedik a hőmérséglet, kezdetekor pedig kb 19C. Legkésőbb a 2éves Habanero Choclet magok valamint a Rocoto Orange magok csíráztak ki (jelenleg a Rocoto van legjobban elmaradva 4-jött a 11-ből). Ami talán érdekesség, hogy a Numex Twilight is később jött az átlagnál.
Nincs jó macro optikám, ezért a képen nem látható, de már láthatóak a sziklevél fölötti új hajtáskezdemények (14.nap, a magok beáztatásától kezdve).

Folyt köv, 02:36 van.. 




Hatóanyag tartalom! 

Kinti feladat.

A magok dugványozása - 2.nap.

Térkép is készült.

Vissza a melegbe - 2-6.nap 

Az első gyerekek - 7.nap 

4100 Kelvin VS 6500 Kelvin

 Végre sok fény - 8.nap
  
Jelenleg így - 14.nap

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése